Red Pèrill i El col·lectiu biònic / Enemics de l’anar fent (2016)

Per probabilitat ens toca a tots tenir un amic músic; i si és més o menys destre, tard o d’hora traurà un disc i et tocarà respondre-li la pregunta “Què t’ha semblat?“. Una situació generadora d’incomoditats, mentides, somriures forçats, suors fredes, fins i tot condescendència i, de tant en tant, alguna resposta sincera.

No me n’amago: conec el Red Pèrill i li tinc molta estima, però aquest text sobre el seu nou disc, Enemics de l’anar fent (2016), és un text tan entusiasta com absolutament sincer. Perquè el fet que ens coneguem no influeix en el fet que ens trobem davant d’un dels millors discos catalans (o de més enllà i tot) de l’any.

red perill

Resulta que els biònics van forts i es presenten com els pioners d’un nou gènere o corrent, la Nova Cansoul. Perfecte, perquè m’encanten les etiquetes, conèixer-ne de noves i col·leccionar-les en una estanteria que tinc a sobre del tocadiscos.

El disc conté algunes cançons de fa uns anys que ja em tenien personalment enamorat com Lluna nova i Home llop, polides i regravades per a l’ocasió amb un nou revestiment que els hi fa tota la justícia possible. Dues bales segures que espero amb delit quan començo el disc per primer cop.

Però el disc dispara molt més enllà, moltíssim, a dues mil verstes llum com a mínim. Està ple de cançons més que rodones, esfèriques, plenes de frases memorables de les que em faria samarretes, és ballable, corejable, té moments de cridar un SÍ! molt fort, té regust de nit i fins i tot de Puntí cap a les darreres cançons.

Admeto que sóc un ionqui d’aquest disc quan només fa una setmana que el podem escoltar. El necessito escoltar a cada moment, sóc un nou fan de la Nova Cansoul, el gènere que ho ve a salvar tot i a fer-nos tornar l’esperança.

— Hola Illa, què t’ha semblat el disc?
— Estic entusiasmat! —diguí jo amb tota la sinceritat que em va sortir de dins i, fins i tot, contenint-me.

Anuncis

Deixa un comentari

