Grup de referència

Ja fa anys que aquest monstre convidat anomenat M.I.M em va recomanar Travis per primer cop. He d’admetre que no li vaig fer gaire cas, però sé que m’ho perdonarà. La meva promesa és donar-los una oportunitat després d’aquest post:

Avui parlarem sobre el grup musical Travis. Vaig coneixe’ls sobre l’any 2000 per mitjà de la seva cançó Why Does It Always Rain On Me, que es va convertir en una cançó de força èxit en aquells moments. La cançó pertany al disc The Man Who.

The Man Who és verdaderament un d’aquells discs rodons, com em deia el meu amic Robert V: “és un disc que m’emportaria en una illa deserta”.  Les cançons Turn o As you are fan que el disc acabi de transmetre amb més intensitat el que ja fa el seu conjunt.

Per aquella epoca vaig comprar el seu primer disc, Good Feeling (1997), no és l’estil tan Travis com trobem en els següents discos però la veritat és que hi trobem un so més brut, més rock i sense masses pretensions, anant al gra. També, però, hi ha detalls del que serà la seva evolució en les grans cançons: More than us, Good feeling o All I Want To Do Is Rock. A mi personalment sempre m’ha arribat molt al cor More Than us, la pista número 10 del disc.

I finalment per l’any 2001 quan va sortir al mercat el seu tercer treball, The invisible band, no vaig tardar en comprar-lo a la botiga. Potser m’he tornat un pirata però se’m fa estrany pensar que abans em comprava els discs a les tendes just quan acabaven de sortir. Tornant al tema, he de dir que The invisible band és com una espècie de continuació de The Man Who però tot i que no té el mateix pes i transcendència un altre cop Travis sap trobar el seu genuí so i ens acaba regalant un bon grapat d’excel·lents cançons.

A partir d’aquí els perdo la pista… pràcticament no escolto res del que van treient de nou. M’he quedat amb els 3 primers discs, els que de tant en tant escolto perquè contagien una alegria mesurada i força optimisme. De lo més nou cal dir que van treure una altra cançó anomenada Closer que per la força visual del seu videoclip es converteix en cançó de referència (aparició de Ben Stiller en el videoclip, més avall us el linko).

En concert els he vist un parell de vegades. Una a Barcelona, devia ser l’any 2004. Recordo Razzmatazz a petar i el guitarrista pujant a les grades com acostumen a fer alguns grups a la sala aquesta. No recordo cap cosa més del concert, em devia agradar i prou. I fa un parell d’anys i mig a Bilbao van tocar gratuïtament, i també vaig poder assistir-hi, aquesta vegada, però, com s’acostuma a fer a Bilbao, recordo que bebia Calimotxo mentres mirava el concert.

Us deixo un parell de vídeos de Youtube perquè si no els coneixeu podeu veure de què es tracta.

MORE THAN US:

 

AS YOU ARE:

 

CLOSER:

 

M.I.M

> altres articles de M.I.M

> altres articles de la secció Monstres convidats

 

Deixa un comentari

